Land Rover

A Land Rover Freelander nagyon csinos jószág
Egy városi limuzin minden előnyét kínálja, annak korlátai nélkül.  
A belső tér kellemes hangulatú, világos és tágas. 
A vezetőnek egyébként egészen jó dolga van. Az egyik legdivatosabb autóval a feneke alatt a KRESZ betartásának jelentősége elenyészni látszik az ellenkező nemű közlekedőtársak tekintetének kihívó keresésével összevetve. A flörtölésben nem zavar a Freelander, hagyományos vezetési stílus mellett aszfalton kellemesen személyautós. A rugózás kényelmes, a Bartók Béla úton merészebb nőutasok még egy menet közbeni szempillaspirálozást is megkockáztathatnak. A lágyság ellenére kanyarban a dőlés a relatíve magas építés ellenére sem zavaró, bár érezhető. De ne felejtsük el: a Freelander személyautós, de nem személyautó. Tekintélyt parancsoló tükörkép elől szaporán iszkolnak a belső sáv jogtalan bitorlói

Az 1,8-as 120 lóerős négyhengeres motorban inkább az akaraterőt érezni, mint az erőt, demégiscsak másfél tonnát cipel. Ehhez képest a papíron 12 másodperc alatti gyorsulás tisztességes.
Az állandó összkerékhajtás, a lejtmenetvezérlő elektronika, az emelt hasmagasság, a robosztus építés.

Idézet: Totalcar 

A kozmonauta

TESZT: LAND ROVER FREELANDER - 2000

NÍNÓ KAROTTA


9 900 Ft
Please select variants first

Suzuki Swift Bemutatása

1992-ben gördült le az első hazai készítésű Swift az esztergomi gyár futószalagjáról. Ünnepélyes pillanat volt, mintha egyenesen Rockefeller költözött volna hazánkba, úgy tekintett egy ország a világ második legnagyobb Suzuki gyárára, amely biztos utat mutat a nyugati jólét irányába..

Hogy néz ki?

Az E Kadett és a harmadik generációs Civic kortársa, egy igazi népautó japán stílusban, semmi extra, semmi kiemelkedő, és ezzel nagyon finomak voltunk. A 80-as évek közepének szellemében, szélesebb lámpák, gömbölyded lekerekítések, a lámpákra boruló gépháztető jellemzi. Az autó talán legkarakteresebb - már ha lehet ilyet állítani egy régebbi Swifttel kapcsolatban - része a hátulja. Az ötödik ajtó íve oldalról nézve félholdszerűen visszakanyarodó, ami kifejezetten tetszetős. Igazi távol-keleti stílusú, jellegzetes és nagyméretű hátsó lámpával vértezték fel, amely megfelelő kontrasztot biztosít a hátsó ajtó és a lökhárító között.

Műszaki tartalom

Azt mondják ezekről a régi Swiftekről, hogy félig szétesve is elmennek, ami nyilván túlzás, de van alapja. Jelen gyöngyszemünk 1298 köbcentis, négyhengeres, nyolcszelepes motort kapott. A négyhengeres említése nem üres helykitöltés, hiszen az alap ezres motorok háromhengeresek, így a hangjuk és az alapjárat necces, de irgalmatlan pörgős, ugyanakkor strapabíró motorok azok is. A 68 lóerős 1,3-as erőforrásunk kis megszokás után, könnyedén mozgatja a 810 kilós járgányt. A Swiftnél halmozottan érvényes, hogy a benzinmotort pörgetni kell, ugyanis 2500 alatt halott a motor, szinte semmi nyomaték nem áll rendelkezésre a maximálisan elérhető 99 newtonméterből. Fickósnak ezután sem nevezhető, de egészen 7000-ig lehet pörgetni, így már-már dinamikusnak tűnhet egy-egy jól kihúzatott gyorsítás. Átlagos vezetési stílus mellett 6 liter körül fogyaszt, ami a motor igénytelenségét is figyelembe véve, igencsak kívánatos tényező. Ez már két légzsákos, elektromos tükrös és ablakos verzió, ergo luxus Swift. Igaz az első ablakok gombjai ergonómiailag ritka rossz helyen, a kézifék mögött, a képzeletbeli kartámasz helyén találhatók. Érdekes, hogy a Sedan változatban, kulturált módon az ajtókba kerülhetett az ablakemelő gomb.

Vezetési élmény?

Némi megszokást igényel az alacsony, már-már földközeli üléspozíció és az autó közvetlensége, ezért finoman kell bánni a gáz és kuplungpedálokkal. Ellenkező esetben rángatózás, bólogatás lesz az eredmény. A fék sem az a harapós fajta, taposni kell és időt adni neki, mint egy tartós kapcsolatnak. Kormányzása közvetlen, nem hiányzik a szervó, viszont az ötfokozatú váltója igazán öregautós jellemzőkkel bír. A hosszú váltóutak legalább segítenek rátalálni a cseppet sem egyértelmű fokozatokra. Szépen lehet vele haladni, a kellő fordulatszám-tartomány megválasztása és megszokása után. Azon azért ne csodálkozzunk, hogy lépten-nyomon megpróbálnak letolni az útról, bevágni elénk és egyéb módon érvényre juttatni a fölényüket a kedves autóstársak. Nálunk ennek hagyományai vannak, így idegeskedés helyett gondoljunk inkább arra, hogy valaki ettől talán jobban érzi magát.

Milyen benne utazni?

Az egyszerű utastérben a szürke az uralkodó szín. Az anyagok egy haszongépjármű komor, de strapabíró műanyagjait juttatják eszünkbe, csakhogy a régi Swift esetében ez csupán látszat, a legtöbb plasztik rendkívül kényes és könnyen karcolódik. Átlagos termettel hamar megtalálható a viszonylag kényelmes ülésbeállítás, a puha szivacsos anyagnak minimális az oldaltartása, érzésre kicsit olyan, mintha csak egy keskeny, de azért kényelmes irodai székben nyújtóznánk egyet.
A Swift futóműve igazi talány, egy megfejthetetlen technológiai eredmény. Behelyettesítve a szekér és az autó szavakat, párhuzamban olyasvalami ez, mint a hiányzó láncszem a majom és az ember között. Az úttartása nem a legjobb, viszont érdekes módon a kanyarokban stabilabbnak tűnik, mint egyenes szakaszon. A kemény rugózástól ugyan kevésbé billeg, de a csodás magyarországi útviszonyok mellett, álltában nem ez jut először az eszünkbe pár kilométer megtétele után. A kisebb úthibákat a veséjében érzi az ember, viszont meglepő módon a komoly kátyúkat egész tisztességesen csillapítja. A zajszigetelésről kár sokat beszélni, mert nem nagyon létezik, 120 km/óráig azért ki lehet bírni valahogy, de e fölött már csak kiabálva lehet kommunikálni az utastársakkal. A 280 literes csomagtartó átlag alatti méretnek számít, még a kategórián belül is.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 1298 cm3. Hengerek/szelepek száma: 4/8. Teljesítmény: 50 kW (68 LE)/6000. Nyomaték: 99 Nm/3500. Sebességváltó: ötfokozatú kézi. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/dob.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 3745/1590/1350 mm. Tengelytáv: 2265 mm. Tömeg: 810 kg. Terhelhetőség: 500 kg. Csomagtartó térfogata: 250 l, lehajtott ülésekkel 900 l. Üzemanyagtartály térfogata: 40 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/h): 13 s. Végsebesség: 165 km/h. Átlagfogyasztás: 5,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6.0 l/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 141 g/km
Forrás /részlet /:
Cím : Mit tud egy Swift egy jobb mobil árért?

Szerző :SZABÓ TAMÁS ZSOLT
https://www.origo.hu/auto/20130213-suzuki-swift-1999-hasznaltteszt.html