Suzuki Swift Sedan

Nincs raktáron
  • 3-7 nap közötti bérlés 4000 Ft /nap
  • 8-14 nap közötti bérlés 3500 Ft/nap
  • 15-29 nap közötti bérlés 3000 Ft/nap
  • Havi bérlés 80 000 Ft
  • Két hónapnál hosszabb bérlés 75 000 Ft/hó

    Kaució 30 000 Ft
    Ez visszajár ha kocsi az elvitt állapotba kerül vissza 
4.000 Ft
Please select variants first

Adatok:

  • 1.3 benzin
  • elektromos ablak
  • elektromos tükör
  • sedan



    Kinek ajánljuk?

    Elsősorban azoknak ajánljuk ezt a kiadó autót, akik strapabíró, kis fogyasztású járgányt szeretnének kölcsönözni. Akár hosszútávra is el lehet indulni vele, 5 ajtós kivitele miatt kényelmes a ki-be szállás.

    Városi közlekedésre abszolút alkalmas. A kis benzinmotorok kellően le vannak hangszigetelve, ezért nem zavaró akkor sem, ha dugóban ül az ember. Annak ellenére, hogy 1000 ccm és 1300 ccm nagyságú motorokkal dolgoznak, nagyon pörgősek. Ha tartós és olcsó autóbérlésen gondolkozik, akkor ezt az autót Önnek ajánljuk.

Bemutatás
1992-ben gördült le az első hazai készítésű Swift az esztergomi gyár futószalagjáról. Ünnepélyes pillanat volt, mintha egyenesen Rockefeller költözött volna hazánkba, úgy tekintett egy ország a világ második legnagyobb Suzuki gyárára, amely biztos utat mutat a nyugati jólét irányába..

Hogy néz ki?

Az E Kadett és a harmadik generációs Civic kortársa, egy igazi népautó japán stílusban, semmi extra, semmi kiemelkedő, és ezzel nagyon finomak voltunk. A 80-as évek közepének szellemében, szélesebb lámpák, gömbölyded lekerekítések, a lámpákra boruló gépháztető jellemzi. Az autó talán legkarakteresebb - már ha lehet ilyet állítani egy régebbi Swifttel kapcsolatban - része a hátulja. Az ötödik ajtó íve oldalról nézve félholdszerűen visszakanyarodó, ami kifejezetten tetszetős. Igazi távol-keleti stílusú, jellegzetes és nagyméretű hátsó lámpával vértezték fel, amely megfelelő kontrasztot biztosít a hátsó ajtó és a lökhárító között.

Műszaki tartalom

Azt mondják ezekről a régi Swiftekről, hogy félig szétesve is elmennek, ami nyilván túlzás, de van alapja. Jelen gyöngyszemünk 1298 köbcentis, négyhengeres, nyolcszelepes motort kapott. A négyhengeres említése nem üres helykitöltés, hiszen az alap ezres motorok háromhengeresek, így a hangjuk és az alapjárat necces, de irgalmatlan pörgős, ugyanakkor strapabíró motorok azok is. A 68 lóerős 1,3-as erőforrásunk kis megszokás után, könnyedén mozgatja a 810 kilós járgányt. A Swiftnél halmozottan érvényes, hogy a benzinmotort pörgetni kell, ugyanis 2500 alatt halott a motor, szinte semmi nyomaték nem áll rendelkezésre a maximálisan elérhető 99 newtonméterből. Fickósnak ezután sem nevezhető, de egészen 7000-ig lehet pörgetni, így már-már dinamikusnak tűnhet egy-egy jól kihúzatott gyorsítás. Átlagos vezetési stílus mellett 6 liter körül fogyaszt, ami a motor igénytelenségét is figyelembe véve, igencsak kívánatos tényező. Ez már két légzsákos, elektromos tükrös és ablakos verzió, ergo luxus Swift. Igaz az első ablakok gombjai ergonómiailag ritka rossz helyen, a kézifék mögött, a képzeletbeli kartámasz helyén találhatók. Érdekes, hogy a Sedan változatban, kulturált módon az ajtókba kerülhetett az ablakemelő gomb.

Vezetési élmény?

Némi megszokást igényel az alacsony, már-már földközeli üléspozíció és az autó közvetlensége, ezért finoman kell bánni a gáz és kuplungpedálokkal. Ellenkező esetben rángatózás, bólogatás lesz az eredmény. A fék sem az a harapós fajta, taposni kell és időt adni neki, mint egy tartós kapcsolatnak. Kormányzása közvetlen, nem hiányzik a szervó, viszont az ötfokozatú váltója igazán öregautós jellemzőkkel bír. A hosszú váltóutak legalább segítenek rátalálni a cseppet sem egyértelmű fokozatokra. Szépen lehet vele haladni, a kellő fordulatszám-tartomány megválasztása és megszokása után. Azon azért ne csodálkozzunk, hogy lépten-nyomon megpróbálnak letolni az útról, bevágni elénk és egyéb módon érvényre juttatni a fölényüket a kedves autóstársak. Nálunk ennek hagyományai vannak, így idegeskedés helyett gondoljunk inkább arra, hogy valaki ettől talán jobban érzi magát.

Milyen benne utazni?

Az egyszerű utastérben a szürke az uralkodó szín. Az anyagok egy haszongépjármű komor, de strapabíró műanyagjait juttatják eszünkbe, csakhogy a régi Swift esetében ez csupán látszat, a legtöbb plasztik rendkívül kényes és könnyen karcolódik. Átlagos termettel hamar megtalálható a viszonylag kényelmes ülésbeállítás, a puha szivacsos anyagnak minimális az oldaltartása, érzésre kicsit olyan, mintha csak egy keskeny, de azért kényelmes irodai székben nyújtóznánk egyet.
A Swift futóműve igazi talány, egy megfejthetetlen technológiai eredmény. Behelyettesítve a szekér és az autó szavakat, párhuzamban olyasvalami ez, mint a hiányzó láncszem a majom és az ember között. Az úttartása nem a legjobb, viszont érdekes módon a kanyarokban stabilabbnak tűnik, mint egyenes szakaszon. A kemény rugózástól ugyan kevésbé billeg, de a csodás magyarországi útviszonyok mellett, álltában nem ez jut először az eszünkbe pár kilométer megtétele után. A kisebb úthibákat a veséjében érzi az ember, viszont meglepő módon a komoly kátyúkat egész tisztességesen csillapítja. A zajszigetelésről kár sokat beszélni, mert nem nagyon létezik, 120 km/óráig azért ki lehet bírni valahogy, de e fölött már csak kiabálva lehet kommunikálni az utastársakkal. A 280 literes csomagtartó átlag alatti méretnek számít, még a kategórián belül is.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 1298 cm3. Hengerek/szelepek száma: 4/8. Teljesítmény: 50 kW (68 LE)/6000. Nyomaték: 99 Nm/3500. Sebességváltó: ötfokozatú kézi. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/dob.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 3745/1590/1350 mm. Tengelytáv: 2265 mm. Tömeg: 810 kg. Terhelhetőség: 500 kg. Csomagtartó térfogata: 250 l, lehajtott ülésekkel 900 l. Üzemanyagtartály térfogata: 40 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/h): 13 s. Végsebesség: 165 km/h. Átlagfogyasztás: 5,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6.0 l/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 141 g/km
Forrás /részlet /:
Cím : Mit tud egy Swift egy jobb mobil árért?

Szerző :SZABÓ TAMÁS ZSOLT
https://www.origo.hu/auto/20130213-suzuki-swift-1999-hasznaltteszt.html